Friday 16 December 2011

Remembrance day



Assalammulaikum semua rakyat malaysia . Harini memang hari yang tidak dapat dilupakan oleh saya serta pedamping , kire-2 ada 9 biji pedamping :P . Tahu kan saya buat apa harini ? ! Ha? Lupe ? :face47: sampai hati kan , tak baca karangan semalam ke ? :| Huhu takpe-2 saya bagitau eh , Harini saya akan ambil kekasih saya kat Masai . Dia nak balik sangat , rindu kat umi dia kot :o tapi dia tak rendu kat saya pun :o tak hug pun tadi :p . Kay actually memang first time pegi masai ni , hati berdebar-2 jee .. Garmin pun tak boleh pakai -_- , selamat saya ada membe yang bername Aimy Mahirah , dia yang bagitau clue-2 nak sampai sana dan saya juga meminta tolong Mr.Google . Aimy kata ikut sign board ke masai je sampai jumpa Jalan Kong Kong . Saya pun ikutt jee laaa signboard tu .. Jalan punya jalan punya jalan , tibe-2 dah sampai macam jalan berhutan-2 , Jalan dia muat 2 kereta je , tapi hati saya tabah . Bila dah nak sampai penghujung dia jeee.......
Nah amek kau , terus jumpa laut depan mata .. Ni dah tak fikir apa-2 dah , Ye ke betul jee Politeknik ni dekat ngan laut ? :face70: Saya turun jab , amek gamba pakai nset , then terus belah . . Saya tekadkan hati mengikuti jalan sempit yang muat 1 kereta jee . mana lah tau poli nye terletak kat situ . Jalan-2 dah 1 minit , tak nampak-2 apa bangunan besar pun yang ada Kampung-2 usang je . Saya berhenti dan bertanya kepada makcik yang sedang Hisap cerut sambil menyapu sampah.

' Assalammualaikum Makcik , Tumpang tanya , Politeknik Pasir gudang dimana? ' ' Waalaikummussalam , Ohh Politeknik yang baru dirasmikan semalam ke nak ? ' ' A'ah kot , makcik tahu tak ? ' ' Anak dah salah jalan ni , dah terlajak 10 kilometer ni ' 'Ha? saya tengok kat google dia cakap kong kong , dan member saya pun cakap macam tu ' 'Ya daerah kong kong , tapi belum sampai lagi , anak patah balik , lepas tu anak akan jumpa simpang untuk ke kolej komuniti ' ' Oh baiklah makcik , terima kasih ya ' ' Anak dari mana ni ? ' ' Dari Senai mak cik ' ' Oh , baiklah ' ' Assalammulaikum ' 'Waalaikummussalam '
Lepas tu aku pun terus patah balik dan mencari-2 sign board kolej kommuniti , selepas keluar dari kampung tu , aku ternampak sign board hijau yang begitu kecik ' Kolej Kommuniti 11KM '. Alahai ! makcik ! tertinggal 1 km ! hehe saje je gurau , Terima kasih jugak kat makcik tu , tanpa dia saya rasa saya dah sampai ulu mana entah dan saya juga bersyukur kepada Allah SWT , sebab dia telah mempermudahkan perjalanan saya dari senai ke Masai. Sampai je Kolej Kommuiniti / Politeknik Pasir Gudang . Saya call kekasih saya dan beritahu dia yang saya selamat sampai . Tunggu punya tunggu dalam 5 minit , saya keluarkan camera saya dan menembak beberapa gambar.





10 Minit berlalu , saya pun bosan tengok permandangan Politeknik Pasir Gudang ni , tibe-2 saya nampak prempuan yang memakai tudung berwarna hitam dan mengenakan dengan beg berwarna purple . Ah kompom kekasih hati saya ni , dari jauh dia senyum sipu-2 . Huhu , saya pun lega sebab panas ni , saya pakai baju melayu :face59: Lepas solat jumaat je , saya terus gerak sana , saya taknak dia tertunggu-2 :( Selepas dia masuk ke dalam kereta , saya memerhatikan dia , memang banyak yang berubah . Saya dapat baca mata dia , hati saya kata dia extremely tired . Saya terus jalan mengikuti lebuh raya Senai - Desaru . Dia pun mengomel-2 (bhasajawa) cakap-2 tanpa henti pasal dia punya orientasi . Saya pun dengarkan sahaja . Seriously saya rindu kat dia sangat-2 . Saya pun tanya lah dia macam-2 soalan . Caring konon :P wek . Dah sampai senai , saya terpinga-2 nak pegi mana nie . Mula-2 saya bercadang nak photoshoot kat Taman Istana , tapi hari tak mengizinkan kiteorang , so saya pun cari idea lain , dalam perjalanan ke Johor bahru , saya teringat akan Rollerblade , jadi saya pun bagitau dia tentang idea yang baru sampai dalam otak tu . Dia excited sangat jawab ' Boleh jugak ' Dia cakap dia rindu akan sukan itu :o eh skemanya ayat. Jadi saya pun menekan throttle kereta saya untuk cepat sampai ke destinasi .

Sampai sahaja di Skudai Prade , saya terjumpa rakan lama saya , Syafiqah hood , Nadya Ghani dan Izzat Syahmi , kami berborak kosong selama 2 minit . Kami meluangkan masa di padang Kasut beroda , gelak ketawa , penat lelah , sakit menyakiti berlaku disana tapi saya sangat gembira :') Tapi ada kekurangannya harini >:( Saya tak bawak kasut roda dari rumah , so saya tak dapat tunjukkan skill-2 saya kat orang ramai . Guess what , Boxer saya koyak tadi :D yehey ! Jam menunjukkan pukul 6:00 petang , saya tanya dia untuk pulang , kerana saya tidak mahu mengajar anak dara orang balik lambat.

Sampai sahaja di kereta , saya tanya ada nak kemana-2 lagi ? Guess what kawan-2 ! Kekasih saya nak belanja saya makan :o Tapi saya menolak kerana saya tengok dia sangat penaat , dan selera makan saya juga tidak ada pada masa itu . Semasa perjalanan pulang , dia tidur dengan lena di dalam kereta . Itu lah yang terjadi tadi :D Happy sangat dapat amek dia , Ahad ni saya rancang nak kluar date dengan dia :D harap-2 jadi la . ! Iloveyousomuch Siti Nadhia binti Shukor