Saturday 3 March 2012

A to Z

Assalammulaikum dan Salam Sejahtera kepada viewers semua !
Harini saya akan menceritakan detik manis dan pahit saya di Mersing :D
no more cerita-2 about my senior . Semak jee. Huehuehuehuehue..

K first of all , saya nak beritahu bahawa saya mempunyai 2 ekor arnab yang bernama Blackie and Browniess :D Thanks to abang amer sbab dia telah memberi saya idea untuk membela arnab .




Mesti korang tertanya-2 kenapa arnab ? :D

  1. Arnab itu comel
  2. Najis dia tak bebau cuma air cecair buangan dia je
  3. Mudah dikendalikan
  4. Makan buah-buahan sayur-sayuran dan rumput di halaman rumah
  5. Kecik dan tak berat



Baiklah itu kesah rabbit saya , itu jee malas nak buat karangan tang rabbit , bukan syiok pun . Minggu lepas , ada birthday party classmate saya . Saya pun tak jangka yang Classmate saya ni rajin celebrate birthday-2 ni . Dia seorang perempuan , namanya Shyleena Binti Wahid kot , tak beberapa nak ingat . Umo sudah mencecah 21 tahun . Agak tua , dialah kakak kiteorang dalam kelas tu .

Sebeelum saya pergi ke destinasi party tu , dua orang roomate saya bernama Asraf dan Haikal belanja 1 rumah makan kat KFC due to diaorang buat PTPTN . Yeshh xD Mula-2 budak dua ekor ni mmg kedekot nak kluar duit belanja kiteorang , syco punya syco punya syco , lembek jugak nak belanja kiteorang . Hehuehueeee

Nah amek sikit gambar ni .





Selepas perut sudah menemui kawannya , saya pun pergi ke destinasi seterusnya bagi memeriah kan lagi party berkenaan . Setelah sampai , saya tengok budak-2 ni semua sebok-2 rancang itu ini untuk kenakan si birthday girl ni . Aku hanya mampu melihat dari jauh jee xD Okee first skali diaorang borak-2 ngan si birthday girl , pastu ada orang campak sebaldi air dari tingkat atas , mmg sangat sedih , apabila air yang dicurahkan tidak terkena pada sasaran , kenapa ? Kat mersing ni angin kuat , maklumlah kawasan laut :D

Tapi mereka tidak semua ni tak mengaku kalah , balingan air pusingan kedua ! terkena sedikit , Saya menggengam sejumlah tepung terus menuju kearah Shyleena . Dengan senyuman dan Kata-2 manis ' Hai shyleena ' dan terus mencampak tepung itu dimukanya , mmg rasa kasihan , tapi menyeronokkan *ketawa jahat* .

Selepas tamat permainan ' Flour War ' , Kek 500Gram pun datang dengan sejumlah lilin . Kami menyanyikan lagu ' Selamat Hari jadi ' untuk shyleena . Classmate saya ' botak ' meminta sedikit kek kerana ingin pulang ke rumah . Saya ingat dia nak makan , tapi dia pegi tempek kat muka shyleena . HAHA ! kelakar gila masa tu . Botak starting kan buat macam tu ? lepas tu kek tu bukannya dimakan , tapi dibuat main . Sape yang jadi mangsa? SAYA LAH . Saya paling banyak kena kek kat baju muka :( Baju kesayangan saya :'[






Baru-2 ni Politeknik kami ada mengadakan maulud Nabi kecil-kecilan , saya takde idea nak tulis apa , so saya letak gambar je la eh ? Pandai-2 lah korang imagine apa yang terjadi xD





Okay tu sahaje ;D

Masa cuti mid sem tu kan , abang umma ada belanja saya pegi Red-Box Collection tau ! Best ni set makanan saya :D




Malahan , anak buah saya juga sudah menjadi semakin comel seperti pak usu dia xD !




Baiklah viewers yang dikasihi sekalian , itu sahaja update yang mampu dibuat harini , first time update blog kat mersing xD segan-2 jugak kan . Mana ada orang main blog kat dalam rumah ni xD ok , itu sahaja Assalammulaikum


Kata-2 semangat : Jangan terlalu berfikiran negatif