Thursday 22 November 2012

Happy is fading , Sadness is killing me

Assalammulaikum w.b.t kepada semua viewers.
2 Minggu saya meningalkan blog saya ni sepi . Kesian dia kan . . ishish
Alright like always , I have alot of stories to share with you guys :D 

First of all , Alhamdulillah kerana saya telah berjaya menjawab final examination untuk semester ini.
Selain itu, saya juga hampa dengan jawapan yang saya telah buat . Tapi apakan daya sekarang ini hanya mampu berdoa dan bertawakal kepada Allah s.w.t

Mari ? Kita teruskan .

Ending of Semester ( 21 November 2012 )

Alright , untuk 2 minggu tu memang stress giler . Ye lah kan , dah nak final . Tapi bukan sahaja stress . Malahan , sedih kerana kami akan hidup berjauhan selama 1 tahun 3 bulan . Kenapa 1 tahun 3 bulan ? Kerana semester depan dia akan ke Latihan Industri manakala semester yang depan depan nya saya pula . Jadi campur dengan cuti sem lagi , dapatlah 1 tahun 3 bulan . Macam mana lah kan kite berdua nak hadapi saat-2 yang genting ni ? Tapi saya yakin kami berdua mampu membuatnya !

1 Year and 3 Months (Message For Her)

It's already started. So what will happen to me ah baby? Still doesn't know yet. Baru berpisah beberapa jam. Tak tahu lah kan klau dah seminggu ke sebulan lebih macam tu ? Abie harap  abie dapat tabahkan diri ini dengan situasi ini. Sebab abie betul sayangkan baby. Baby ada separuh daripada jiwa abie. Manakala 1/3 untuk Allah s.w.t . 1/3 lagi untuk family abie . Selebihnya terletak pada tubuh badan abie . Supaya aku dapat menjalankan kehidupan abie seperti biasa. Jika baby pergi meninggalkan abie selama-2nya . Mungkin abie akan tinggal nyawa-2 ikan yang terkapai-2 dilautan merah yang penuh dengan pukulan ombak kerana jiwa abie tidak cukup untuk menempis pukulan-2 tersebut. 

Bila kita berdekatan (unite) , abie rasa sangat selesa kerana abie dapat rasa jiwa abie yang terletak pada jiwa baby. Terasa terseksa yang teramat pabila kita berjauhan , hanya Allah sahaja yang tahu. Inilah dugaan yang telah Allah berikan kepada abie . Abie yakin bahawa abie akan berjaya menempuh dugaan itu. Abie selalu berpesan akan diri abie supaya bersikap jujur dan toleransi terhadap baby. Abie harap baby juga begitu . Norhazwani Binti Mohd Yaacob, Abie sayangkan awak, abie tidak boleh hidup tanpa awak.

Selain itu , Abie juga tidak sabar untuk berjumpa dengan keluarga baby di Perak. Abie harap mereka akan terima abie. Jikalau mak and abah tidak menerima abie,  abie tidak akan mengaku kalah. Abie akan buktikan yang abie benar-2 ingin menjadikan anaknya sebagai isteri abie !

For mak and abah , tunggu kedatangan anakanda . Anakanda mu ini akan membuatkan mak abah terkejut kerana tidak pernah NorHazwani membawa teman istimewa nya yang jauh diperantauan ini kan ?  Anakanda juga akan senantiasa berdoa kepada yang Maha Esa , agar membukakan pintu hati mak dan abah untuk menerima anakanda seikhlas hati.

Alright , sekarang ini kita proceed to the next stories. Selepas tamatnya final exam saya pada hari rabu 21 November 2012. Buah hati saya menghantar sepotong msg dengan niat mengajak saya kluar bersama-2 untuk menghabiskan sisa-2 hari ini . Kereta temannya yang bernama Erie telah kami gunakan. Ribuan terima kasih daripada kekasih hati Norhazwani Binti Mohd Yaacob kerana telah memberi kesempatan kepada kami berdua untuk meluangkan masa bersama-2 . Thanks bro. 

Kiteorang keluar pada jam 5.10 pm , dan kami kena pulang ke politeknik pada jam 6.00 pm kerena Erie nak pakai kereta. 50 minutes bro , nak pegi mane ? -.- Ni lah susah nya tak bawak kenderaan. Takpelah . Kiteorang pun pegi berjalan-2 sambil berborak-2 kosong untuk melepaskan rindu . Tapi kiteorang ade amek sikit-2 gambar . Nah tengok la . 












  
Amek gambar-2 , gedik-2 begambar, tengok jam dah pukul 6.05 pm . Amboi cepatnya masa berlalu , macam tak rasa je 50 minit tu . Kiteorang pun berlari pegi kereta . Belikan kak ya cool blog , pastu balik . Sampai poli dalam pkul 6.30pm  . Bro mintak maaf sebab tak tepati masa dan bro kena naik teksi . Maaf bro , tapi gua dah bagi rm10 kan? ckup la tu , Muahahaha ! 

Okay masa nak balik hostel , saya rasa macam tak puas je kluar tadi . So saya plan ngan syahibul syabha . Plan punya plan punya plan , kiteorang pun pergi makan malam bersama-2 . Tak tahu nak tulis ape , gambar je la eh -.-






 Sorry la eh , Mata ini tak boleh kena pancaran flash daripada camera , nnt tertutup -.-


Haa nampak sejambak bunga tu , itulah bunga yang saya guna masa nak propose dia :D

Arif Samsir
Arif Samsir ? Siapa tu? Dia adalah rakan seperjuangan kekasih saya . Dulu budak ni memang sombong masa saya semester 1 . Junior la katakan , derang pandang sebelah mata je .. Kalau nak cerita dari dulu sampai sekarang . Memang tak habis la kan malam ni . Kita proceed kepada yang latest ok . Baiklah , hubungan kiteorang menjadi semakin intim , eh ? semakin rapat , maaf :D selepas kitorang pindah ke hostel. Rasenya klau semua siswazah dok rumah sewa macam sem lepas , tak rasa boleh kenal antara satu sama lain . 

Baiklah kenapa nak kena ada dia dalam blog saya? Hmm dia ni orang caring , ego pun ada . Benda yang tak betul mesti dia bangkang habis-2 . Dia takkan ikut pendapat orang kalau tak sama dengan diri dia. Kadang-2 rasa nak pulas je buah dada dia ni . Geram giler , gua kasi dia nasihat . Dia lagi api gua . Ish ish . 

Walaupun Arif Samsir ini bercharacter nakal , tetapi sebenarnya dia ni baik and good listener. Awal-2 kenal memang menyampah . Tapi kalau dah rapat , InsyaAllah baru dapat tahu tentang kebaikan dia , jadi dont judge a book by its cover ok :) 

Pada malam hari rabu itu , saya telah meluangkan masa dengan dia bersama . Sambil menghisap rokok yang banyak dengan meminum air sparkle yang telah saya beli di 7-E . Katanya MABUK ! tapi tak mabuk . Bongok. HAHA Kiteorang berborak-2 kosong . Dia belajar bermain DotA , pada awalnya dia memang reject habis game ni . Tapi sekarang macam ada reply yang postif . Saya mmg suka orang macam dia ni , pendirian tak teguh . HAHAHA ! 

   Arif Samsir
 
Ok ok habis dah cerita hari rabu . Meh pegi hari khamis .

22 November 2012

Pada awal pagi hari khamis sekitar jam 7.00 pagi , saya telah dikejutkan oleh Arif Samsir . Rasanya Roh gua time tu gopoh gapah nak masuk dalam jasad gua . Terkejut , kepala pun "Bang-ing" lagi . Terus capai nset and tengok masih takde msg dari si dia . Buat pengetahuan semua , harini adalah hari terakhir dia di Mersing . Tapi 2 semester lagi dia akan kembali . Jadi saya pun text dia " Dah bangun lom ? Gerak kul bape ? "

Saya pun tidur kembali kerana tiada jawapan daripada si dia , jam pukul 7.30 pagi , saya telah dikejutkan dengan deringan text . Mengatakan bahawa dia akan gerak dari mersing pada jam 8 pagi . Saya pun terus berlari-2 itik ke Fitting room untuk mandi dan menyiapkan diri. Tepat jam 8.00 pagi saya siap berdandan dan bersedia untuk ditingalkan oleh kekasih hati yang disayangi . Ermm.. Tunggu punya tunggu , pukul 8.30 baru dia gerak . Hati ini amat sebak kerana akan berpisah :(

Dia sudah pun berada di hadapan hostel lelaki , dan menuju kearah ku sambil membawa sebungkus bungkusan . Ianya barang ingatan dan ole-ole dari mekah . Terkejut , bila masa dia beli  . Okay jab gi cerita eh . Kita habiskan yang babak sedih dulu. Okay saya mengingati dia supaya ingat pesanan saya . Kami menukar telefon , kerana saya ingin gambar dia kami pun telah menukar telefon . Bila dapat telefon bimbit , saya terasakan bahawa ada something di memo . Jadi saya terus check memo saya , tengok ada memo baru yang bertajuk " Love Note " . Dengan memberikan senyuman sinis lalu saya menyimpan telefon ke dalam pocket. Saya bersalaman dengan kawan kelas beliau . Selepas itu dia pun pergi meninggalkan aku . Macam nak nangis oi . Tapi aku tahan , kerana Arif Samsir bersama dengan aku pada masa itu . 


Gambar kami bersama yang telah di cuci oleh si dia untuk saya
 
Inilah benda yang berada dalam bungkusan itu  , :'] Terasa terharu .. Tak sangka saya nangis bila baca note yang dia tulis dalam kertas tu :'|

Surprise 
Pada 3 minggu yang lepas , dia batuk . Batuk biasa , tapi saya menyuruh dia untuk memakan ubat . Tapi dia katakan bahawa tiada ubat batuk dirumah dan dia akan ke kedai untuk membeli ubat batuk . Tetapi keesokkan harinya dia tidak beli pun ubat batuk . Saya pun hangin satu badan sebab dia tipu saya demi kebaikan diri dia  . Tapi saya silap , rupe-2nye , dia ke kedai untuk membuat surprise .

For her : Abie mintak maaf sebab abie tak tahu cerita yang sebenarnya . Really-2 sorry :'[ 


Di karang oleh Freddy Haans